torsdag 20 april 2017

Horisonten ...fiskebodarna är tillbaka & jag vädrar mig ut mot nya tider....



detta ljusspel
som flöder och göder
den skapande ådran 
det går vilt till i den Kastmanska verkstaden 
bilderna fullkomligt väller fram inunder brinnande penslar och överfull själ
vad månne man varit om jag inte hade denna gudomliga kanal som ger mig så mycket kraft
lämnar tesen där
...
samtidigt som jag vädrar
lyfter mitt anlete och ser behind the horisont
mmm..känner liknelse med mamman i filmen Choklad
när hon kände nordanvinden nalkas blev hennes ögon beslöjade av trängtan 
och fötter ivriga att bege sig 
så är det nu 
vårdofterna slår emot mig 
och jag känner en längtan till ön 
min inspiro
 är ett galet sammelsurium av den Kastmanska 
 längtan trängtan 
ifrågasättande alteregon 
och så kom mitt barndoms Bohuslän tillbaka 
måsskrik fiskebåtarnas tuffande och tjock tångadoft i näsborrar o själ

och denna aldrig tynande horisontlinjen som likt mitt hjärtslag aldrig försvinner














































































och så hamnar de på ön
dessa gigantiska karga stenväggar som är så fina bakom mina målningar 
ser fram mot möten ..nöen all betraktan undran och cred
från er som komma skall
nästa Lördag öppnar vi
jag
är där nästan varje dag fram till September
om ni vill vara skra på att jag ändå är på plats
skicka en fråga
gärna via instagram 
där jag är mest aktiv 
må lyckan säkerhet och kärleken
stå oss bi så ses vi måhända på ön 
temat för iår
står skriven på vägg som sig bör
..always climb the highest mountain ...!!!
själens berg äro oändliga 
bara att fortsätta mot toppen 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar