fredag 25 augusti 2017

Nordanvindens intåg & Jag laddar ....


every day 

är det party
det måste man ju se till
vad annat ska man fylla dessa korta dagar man vandra på jorden 
de små nyanserna guldkornen
vare sig det är den skiftande himlen.. sandkorn mellan tårna eller rött mot min gom
Kastmans lifestyle

Holly min yngsta dotter satt i badrummet häromdagen och genom dörrglipan hörde hennes  deklarerande lilla röst 
-Mamma jag dör hellre nu.. när jag levt sådant roligt liv än leva länge och ha tråkigt......
hon är åtta år

har man lyckats lägga den glupska sybaritiska ribban bra 
konstnär månne hon bli 

säsongen går mot sina sista veckor
och 
har noterat en del konkreta förändringar i vart mina målningar försvinner
Spanien ...Italien och framförallt Norrland kommer med stormsteg
roligt berikande
då jag tyckt att det inte varit någon ide att ha öppet i Augusti när medelhavet har sin semester
man slutar aldrig förundras
summasumarium 
en bra fin vilsam sommar fyllt till bredden av fest
lägger jag mig nu bakom mig 
genom allt går min livspulslinje..tätt tätt intill kustlinjen över de högsta bergen 













































..nu vädrar jag min älskade Nordanvind och med den börjar det klia rejält i de Kastmanska fingrarna
 en slöja av beslöjande förvirring vilar över mina annars skarpa blickar..
..de rastlösa generna växlas upp några steg och jag börjar mumla ännu mer besynnerligt.
.tillika flaxa omkring på de mest märkliga krumelursätt ..
 likt den tossiga kvinna jag infakto äro..
nu när jag laddar.
.fokuserar och skissar
ritualerna innan 
 jag ska  kliva in i min härliga bubbla igen
och äntligen
 få stå med penslar i min hand 
varje dag
Halleluja
mot nya projekt besynnerliga upptåg men framförallt mitt öppna hus i Oktober
yepp
fullspäckad höst går jag till mötes
kan jag vara mer berikad

Tack 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar