tisdag 26 december 2017

Linjer som formar...formar mina linjer

linjerna som formar mitt liv...mitt liv som formar mina linjer



allt går iett ..hand i hand
helheten
det är denna månad på året som jag är lite ledig från mig själv ...
ett val som jag gjort för många år sen 
dels älskar jag dessa jultider...mörkrets drottning som jag är..dels är det nödvändigt att ta ett steg bakåt för att få distans
jag insuper nyanserna i det karga...skuggorna ..vinklingarna..
.i mörkrets kommer det en kraft som är oemotståndlig 
om någon vecka ..står jag med fragda kring mun ...frustar av lust 
lust till att få greppa mina penslar igen 
få ut 
all denna inspiration ..denna känsla som väller i mina ådror.. mitt hjärtslag ...

är så berikad 
att jag har denna möjighet att få fånga ..greppa tag i ..sätta det på pränt 

en liten glimt av de senaste alstren 
&
konstnären själv 
sittande väntans tider 















































  








tills dess
snusar jag på det finaste som finns
jag tackar dem att de kommit till mig 
ger mig så mycket kärlek
och 
även att de ser till att jag inte bara står i min målarbubbla 
de tvingar ut mig i världen 
så berikad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar