torsdag 26 april 2018

Med hela min själ...hjärta & välkomna till min Ö

mycket färg blir det

överallt
jag använder inte bara mitt hjärta och själ när jag målar
utan även dylika ting likt 
händer och fötter
..........
på allt hamnar min färg & betongdamm nu när det gjuts stöps rullas runt i mängder av olika pigment
...mitt skapande kan liksom inte hamna inom några ramar
varken bokstavligt eller bildligt 
..kan inte hej hej hej hejda mig
med liv lust kraft
in i döden
måtte det vara några år kvar av mina år
så berikad
det svindlar
lite glimtar på konstnärens alterego
väggar som talar...viskar..undrar
mina snart av livet åldriga fina starka händer
betraktar dem
 när jag ser livets vind som gått över dem ..mitt anlete mina lekamlar
ömmar även
 för den lilla kavata trasselsuddflickan som bara ville måla
värnar om
nu trasselhårskvinnan många år senare som nu har besannats sin vilja 
Tack









































































hela April 
denna intensiva månad
har jag klämt in en del photo sessions
där moi i olika färger former miljöer agerar
älskar att byta miljöer...flytta saker ..se mina målningar i andra miljöer i annat sken
frigör energi
allt blir liksom på nyfött igen igen igen
omringas av fantastiskt begåvade kreativa knasbollar
som likt mig 
bara vill andas skapandets koldioxid
kommer mer detaljer om dessa härliga framöver
Nu
öppnar jag på ön 
fram till September varvas jag med min mina små knasbollar
ser fram mot nya möten ...ny retorik..ny energi
älskade människor
välkomna 




1 kommentar:

  1. Underbar konst Carola!
    Vi sökte dig i Blå Hallen idag,men hittade inte dig!
    Du tyckte vi skulle komma när vi spåkades på Ost & Deli i Höganäs!Du hade en dansk vän!
    Synd,men vi har kollat dig på nätet och som sagt ,helt underbar konst!
    Hoppas Anna,dottern,hittar dig i Stockholm en dag!
    Sommarhälsningar,
    Jack& Grethe

    SvaraRadera